Loading...

Cases

Jan de Nul trekt werknemers aan met unieke rondleiding

Een groot bezoekersaantal in een beveiligde omgeving. Dat levert bepaalde uitdagingen op voor de organisatie. Laat dat nu precies zijn wat wij bij Mixx doen, het leveren van digital solutions voor complexe problemen. Voor die taak waren we te gast bij Jan De Nul, bekend om zijn complexe bouwprojecten die vormgeven aan water, land en duurzame energie. 

Jan de Nul

Jan De Nul vindt zijn roots in 1849 in Aalst en telt vandaag 7000 werknemers wereldwijd. Ze zijn expert in offshore energie, baggerwerken, complexe bouwprojecten en herontwikkeling van vervuilde sites. Ze staan erop hun medewerkers te te beschouwen als familie en organiseren daarom ook regelmatig events waar ook de familieleden van hun medewerkers welkom zijn.  

Groot recruitment evenement

Een groots evenement organiseren is een veelgebruikte methode om toekomstige werknemers aan te trekken.Dat deden zij door op 17 maart deel te nemen aan de Open Technologie- en Innovatiedag van Flanders Technology and Innovation. Daarbij kon je een bezoekje brengen aan de Symphony in Zeebrugge, één van de multifunctionele schepen bij Jan De Nul, die ze bijvoorbeeld gebruiken bij het leggen van onderzeese kabels. Een rondleiding van een uur liet de laatste snufjes aan boord zien. Dé manier bij uitstek om ook nieuwe potentiële werknemers warm te maken voor de Jan De Nul familie.

Zo’n event realiseer je niet zonder slag of stoot. Er kwam een registratiepagina voor de 32 verschillende tijdslots van telkens 30 personen. Dat is een bezoekersaantal van maar liefst 960 mensen. En dat binnen een streng beveiligde omgeving als de haven van Zeebrugge. 

Een belangrijk aspect was ook om ten alle tijde te weten wie er op de boot aanwezig was. Zo kon de security in geval van een noodsituatie, zoals brand, exact weten hoeveel mensen geëvacueerd moesten worden. Deze uitdaging werd aangepakt door het scannen van een persoonlijke QR code bij de toegangscontrole. Die QR code was overigens veel meer dan alleen een controlesysteem. Het werkte eveneens als voucher voor een hapje en een drankje. Eén stuk per persoon om zo te verhinderen dat mensen eindeloos bleven rondhangen. 

Of er veel familieleden zijn overtuigd die dag weten we niet. Wat we wel weten is dat iedereen veilig het schip heeft verlaten om de terugtocht aan te vangen. Ben jij ook benieuwd naar wat QR codes kunnen betekenen voor jouw event? Of zijn er andere aspecten van jouw bedrijfsvoering waar je het nut van QR codes ziet? Neem vandaag nog contact met ons op. We denken graag met je mee. 


Demo aanvragen